praktiken

har inte bloggat på jätte länge märkte jag idag.. har faktiskt tänkt att göra det när jag kommit hem från praktiken men då han man vare så trött så det blive sängläge direkt!
 
Hur som så har denna vecka gått helt ok bra. Eftersom jag följer med en person som är stödlärare så få jag ju automatiskt gå på alla hennes lektioner.
 
 
Så i måndags så fick jag först ha kemi eller Science med year 11(som är typ 96or) förstod inte så värst jättemycket av själva lektionen men det var ändå ganska interessant! haha! 
blev sedan till att ha Franska med year 8..
Kan jag prata franska? nej. Kan jag förstå franska? nej. Och jag kan då absolut inte hjälpa andra med att förstå franska. DET om något var en väldigt spännande lektion, men det var samtidigt fruktansvärt kul! Tror jag blev idiotförklarad av MINST hela klassen! 
 
Har även haft en hel drös med mattelektioner den här 2 veckorna med allt från year 4 till year 12! Jag som är allmänt jäkla värdelös på matte i svenskform kan bara säga att detta inte riktigt varit min grej. Men det har varit interessant att få se hur dom lägger upp lektionerna i jämnförelse till hur vi gör det i Sverige. 
Det är ganska stor skillnad på hur vi tilltalar lärare i Sverige(där vi oftast säger första namnet) till skillnad från här i England där alla säger Miss eller Sir. Blir själv kallad Miss och de första gångerna fattade jag inte ens att de pratade med mig. haha! 
 
Sen så har jag fått ha English, IT(av de ja fattat är de datakunskap), Travel and Tourism, History, Science(både kemi och biologi) och Art!
 Vet inte riktigt vad de sista dagarna har att erbjuda men de återstår att se!
 
blev ett lite långt ínlägg men nu vet ni iaf lite om vad jag får göra på praktiken! 
är så badass å fotar saker som man inte ens får fota. heuheuhehu.
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?